Seo Uyumlu Makale Nasıl Yazılmalıdır?

Seo uyumlu makale yazmanın bazı püf noktaları vardır. Bu makalede birkaç tanesini irdeleyeceğim. Çünkü Seo uyumlu makaleyi bilimsel makale ile karıştıranlar var! Ama Seo`nun amacı ürünün bilgisini vermek değildir. Türk Dil Kurumu (TDK) bu konudaki eksikliği fazlasıyla gideriyor.  Şimdi maddeler halinde Seo uyumlu makale konusunu inceleyelim:

1. Başlık 

Hiçbir makale başlıksız olamaz. Konunun makale başlığıyla uyumlu olması gerekiyor. Makale başlığınız aynı zaman da sizin anahtar kelimenizdir. Başlığı seçerken üründen ziyade markanızı anlatacak şekilde seçmelisiniz. Konunun uzunluğuna göre birkaç defa anahtar kelimeyi kullanmalısınız. Makaleyi eklediğinizde kullandığınız eklentilerden fazla mı eksik mi kullandığınız konusunda uyarı alırsınız. 

2. Alt Başlık

Alt başlıkları konunun ana başlığına göre seçmelisiniz. Anahtar kelimenizi burada işleyeceğiniz konunun içerisinde en az bir defa kullanmalısınız. Arama motorları robotları makalenizi incelerken, anahtar kelimeyi doğru yerde kullanıp kullanmadığınızı da inceler. Eğer fazla kullanırsanız veya hiç kullanmazsanız yine uyarı alırsınız. Alt başlıklarınızı (h1, h2, h3..) şeklinde isimlendirmeyi unutmayınız. 

3. Kompozisyon Düzeni

Burada bilimsel makale mantığı devreye girer. Bol bol kitap okumalı ve sürekli tekrara düşmekten kendinizi kurtarmalısınız. Aynı cümleleri birkaç defa kullanırsanız yine uyarı alırsınız. Altını çizerek belirtmeliyim ki; giriş, gelişme ve sonuç bölümlerine dikkat edilmeden yazılan bir makale arama motorları tarafından olumsuz algılanır ve makalenin Seo etkisini azaltır. Noktalama işaretleri, büyük-küçük harf yazımı ve konu içeriğinin eksiksiz olması gerekiyor. 

4. Marka Tanıtımı

Seo uyumlu makale yazarlığı yapanların en fazla hata yaptığı konu budur. Anahtar kelimenin bilimsel tanıtımını yapmaktan marka tanıtımı unutuluyor. Oysa ki Seo bir pazarlamadır. Siz markayı pazarlıyorsunuz. Bütün markalar aynı ürünün satışını yapar ama tanıttığınız markanın rakiplerinden daha önde olduğunu müşteriyi ikna ederseniz o zaman fark yaratabilirsiniz. Pazar yerinde insanlar neden bağırıyor hiç düşündünüz mü? Halbuki her tezgahta aynı ürün satılmaktadır. Ama müşterinin dikkatini ürüne yönlendirmek anlamında pazarlama tekniklerini kullanmalısınız. Aksi takdirde satış yapamazsınız. 

5. Markanın Bulunduğu Konum

Bir çoğumuz alış-veriş mağazalarına uğrarız. Zincir mağazalar ulusal ve uluslararası birçok şubeye sahiptir. Makale yazarken özellikle markanın bulunduğu çevreyi de anlatmayı ihmal etmeyiniz. Arama motorlarında bölgesel arama yapıldığında o bölgede bulunan markalar çıkmalıdır. Aksi takdirde sizin bulunduğunuz yeri bilmeyen tüketici sizden alış-veriş yapamaz.

6. Aranan Konular

Makale yazarlığı yapıyorsanız konun içeriğine göre mutlaka arama motorlarında anahtar kelimenizi aratın ve o konuyla alakalı en çok hangi aramalar yapılmış, öğrenin. Bireylerin arama motorlarında arama şeklini öğrenmeden yazacağınız makaleler sonuç vermez. Milyonlarca arama içerisinde öne çıkan aramalara bakmalısınız. Konunun daha iyi anlaşılması için bu başlıklarla alakalı birer görsel paylaşacağım. Diğer türlü ezbere konuşmuş gibi olurum.

7. Marka Araştırması

Makale yazacağınız markanın sitesini incelemeniz gerekiyor. Marka ne iş yapar, nasıl bir yerde çalışır, çalışma saatleri nelerdir, kargo hizmeti sunuyor mu? gibi avantajlarını öne çıkararak makale yazarsanız, anahtar kelimeniz de arama motorları tarafından daha kolay şekilde bulunur. Seo uyumlu makale yazarken teknik konularda boğulmamak için marka araştırmasını çok iyi yapmanız gerekiyor. Çünkü sizden istenen ürünün özelliklerini yazmak değildir. Ürünü en iyi pazarlayan markanın tanıtımını öncelik haline getirmelisiniz.

8. Rakip Araştırması Yapılmalı

Sizin makale yazdığınız konuda birçok rakip firma vardır. Firma o alanda tekel ise, Seo yaptırmaya gerek duymaz zaten. Büyük firmaların Seo yaptırdığına henüz denk gelmedim. Büyük futbol kulüplerinin Seo yaptırmaya ihtiyacı olur mu? Hedef kitleleri zaten vardır. Kimseye ulaşmaya ihtiyaçları yok. Seo yaparken zaten asıl amaç da tam olarak budur. Bir markayı kitlelere tanıtmak. Tanıtım yaparken de ilgili markayı sektörde bulunan rakiplerinden farklı kılan özelliklerini belirtmek gerekiyor.

9. Meta Açıklaması Önemli

Markayı tanıtacağınız anahtar cümleleriniz olmalıdır. Yanlış duymadınız anahtar cümleleriniz. Meta açıklaması denen kısma girer bu konu. Arama motorlarında markayı arattığınız zaman sayfada karşınıza çıkan birkaç cümlelik kısımdan bahsediyorum. Tanıtımını yaptığınız markayı rakiplerinden ayıran can alıcı cümleyi burada kullanmalısınız.

meta açıklaması

10. Bol Bol Kitap Okumak

Kitap okumayan makale yazamaz! Bu kadar basit. Tanıtımını yapacağınız markanın ilgili olduğu alanda en az on tane makale okumalısınız. Kendinize ait yarım saat okuma zamanınız olsun. Aksi takdirde sadece teknik bilgi vermiş olurusunuz ki bu da o işte uzun vadeli çalışamayacağınız anlamına gelir. Çok ciddi bir araştırma yapmadan hemen bilgisayar başına geçmeyiniz. Konuyla alakalı ilk defa makale yazan siz değilsiniz ve son da olmayacaksınız. 

Yorum Gönder

seo.ekipanaliz.com